Slik kan man effektivisere regnskapsføringen i bedriften
Papirarbeid er en viktig del av enhver bedrift. Det spiller ingen rolle om den er liten eller stor fordi fakturaer, refusjoner, reiseutlegg og skal behandles. Dette kan imidlertid føre til et hav av papirer, kvitteringer, og annet som flyter rundt. Ikke bare tar det opp plass, men det kan også være et mareritt for de ansatte å finne rundt i. Det kan også ta mye tid og ressurser som ellers kunne bli brukt på å skape vekst i bedriften. Løsningen her kan være elektronisk håndtering av fakturaer, utlegg, reiser og refusjoner.
Hvordan fungerer det?
Hvis vi for eksempel tar utgangspunkt i de løsninger som Ibistic tilbyr sine kunder, så fungerer det på den måten at alle dokumenter i form av fakturaer, utlegg, reiser og refusjoner enkelt kan lastes opp i «skyen». På denne måten så vil alle viktige dokumenter være lagret og tilgjengelig til enhver tid for alle de som har adgangsrettigheter.
For mange bedrifter så kan håndteringen av fakturaer være noe som tar mye tid og er ofte en kronglete prosess. De skal sendes ut, bokføres og godkjennes. Gjøres dette på papir så kan det både ta lang tid og det er en større sjanse for at noe går galt. Dette kan gå ut over kundetilfredsheten, som igjen er viktig for de aller fleste bedrifter. Derfor vil en investering i elektroniske økonomi- og bokføringsløsninger så og si alltid være en god ide. Med disse løsningene så sparer man tid og ressurser, samtidig som at kvaliteten blir enda høyere. Som regel vil programmene være lette for de ansatte å benytte seg av. Programmene til for eksempel Ibistic er veldig brukervennlige sånn at man bruker minimalt med tid på å lære opp de ansatte på hvordan man bruker programmene. På denne måten så skapes det flyt i arbeidsprosessene, og det er både godt for bunnlinjen og de ansatte.